Quantcast
Semih Kaplanoglu - Bizarpedia, bilgi kaynağı
aç/kapa artema

  SEMIH KAPLANOGLU

  1. Semih Kaplanoğlu

    9 Eylül Üniversitesi Sinema Televizyon mezunu. 1984 te İstanbul a geldi. Çünkü sinemanın altyapısı buradaydı. Bitirme tezi olan siyah beyaz bir filmle geldi İstanbul a. O filmi çeşitli yönetmenlere ve prodüktörlere gösterdim ama biraz farklı bir yapıda olduğu için ilgi görmedi. Zamanla anladım ki, Türk sinemasının altyapısı ve birikimleri benim heyecanımı karşılayacak bir yapıda değil. Ama burada kalmak istiyordum, o yüzden sinema dışı alanlarda çalışmaya başladım.

    Daha çok, reklam ajanslarından. Birtakım reklam ajanslarında üç dört sene çalıştım. Bir yandan da Argos ve Gösteri ye plastik sanatlar ve resimle ilgili yazılar yazıyordum. Reklam ajansları ve dergilerdeki yazılar zamanında çok parçalı bir hayatım vardı, sürekli iş değiştiriyordum. Kötü evlerde kalıyordum, az para kazanıyordum ama sürekli öğrenmek, kendime bir şeyler katmak adına önemli bir süreçti. O dönemde Mimar Sinan ve Eski Evler Eski Ustalar belgesellerinde, kamera asistanlığı yaptım. 1991 de Sinevizyon programını yaptım. Takma adla senaryolar yazdım, bazıları çok popüler oldu. Senaryo pratiğimi buralarda geliştirdim. Sonunda anladım ki artık mutlaka hayatta yapmak istediğim şey olan yönetmenliğe başlamalıydım. Şsehnaz Tango yu geliştirdim ve onu yapımcılara götürdüm. Bizimkiler ve Perihan Abla yı da yapan ekipten bir yapımcı çok ilgilendi. Hikayeyi geliştirdik, kastını popüler isimlerden oluşturduk ve 94 krizine rağmen projeyi gerçekleştirdik. Ben de yazarlığımı yönetmenliğe dönüştürmüş oldum. 52 bölüm sürdü macera.

    Sonra kendimi tamamen sinemaya verdim.

    Herkes Kendi Evinde nin senaryosu Vatansız adlı öyküsüne dayanıyor. O öyküyle Montpellier de de ödül aldınız. Filmin senaryosunu nasıl oluşturdunuz Senaryo sadece Vatansız a dayanmıyor. Radikal de yayınlanan 13, 14 yazının birbiriyle ilişkisiyle oluştu, yavaş yavaş. Mekan duygusu benim için çok önemli. Kır ve şehir, kırdaki bir ev, evin içindeki ışık, şehirde bir ev, evdeki ışık... O karşıtlık, zamanla genç bir kahramanla ihtiyar bir kahramanın karşıtlığına dönüşmeye başladı. Sonra karakterleri yazmaya başladım. Ben karakterleri öyküden önce yaratırım, Şsehnaz da da öyle yapmıştım. Sonra o karakterler öyküyü oluşturmaya başladı. Radikal deki yazılar da o karakterler arasındaki tuğlalardı. Montpellier ye giden de senaryonun ilk halidir. Sonra üzerinde çok çalıştık, Özden Cankaya ve Serpil Kırel de katıldı bana. Filmde siz de farkındasınızdır, çok olay yok. Aksine, atmosferin ve karakterlerin sürüklediği bir gidişat var. Bu yüzden senaryonun dramatik yapısı çok sağlam olmalıydı. Senaryo İki buçuk, hatta üç yılda tamamlandı.

    FİLMLERİ
    Herkes Kendi Evinde - 2001

    ÖDÜLLERİ
    Herkes Kendi Evinde - 2001 yılı 12. ''Arıburnu Ödülleri'' En İyi 2. Film
    Herkes Kendi Evinde - 2001 yılı 12. ''Arıburnu Ödülleri'' Bilge Olgaç Jüri Özel Ödülü

    http://www.biyografi.net/kisiayrinti.asp kisiid=2628.htm" title="(bkz: http://www.biyografi.net/kisiayrinti.asp kisiid=2628)">http://www.biyografi.net/kisiayrinti.asp kisiid=2628

    bu dönemden sonra meleğin düşüşü filmiyle de pek çok ödül kazanmıştır.


    (tribal enfeksiyon, 03 Aralik 2005 Cumartesi, 20:29:26)



Bu başlığın linki: BU KONUDA BİLGİ EKLEMEK İSTİYORUM



27/07/2005 - 27/04/2018

tamamen eglence amaciyla yapilmi$ olan bizarpedia.com'da yer alan tum icerik bilgi amaclıdır. Bu bilgiler, doğru, guncel ve tam olarak duşunulmemelidir. Hukuki yada tıbbi acıdan yada diğer profesyonel hizmetlerden biri tarafından verilen danışmanlık yada tavsiye niteliğindeki bilgiler ile bir tutulmamalıdır.Bu sitede yer alan bilgilerin sorumluluğu yazarlarına aittir. Telif hakkı ihlali yapıldığını duşunduğunuz bilgi varsa, bu ihlali, admin@bizarpedia.com adresini kullanarak site editorlerine iletebilirsiniz.
tum haklari saklidir
copyright©biz@rpedia.com
firma rehberi Altın, Gümüş ve Döviz haber canlı maç skorları canlı tv izle Commodity sitemap
Add to Google

hit tracker

Derlenme Süresi: 0.23850 sn.